måndag 9 februari 2009

Utmanad

Jag har blivit utmanad!
I och för sig är jag en sådan som bryter alla kedjebrev jag får.
Men när jag nu blivit utmanad av dessa tre personer måste jag anta utmaningen.
Regler:
1. Länka till den som har utmanat dig
2. Berätta 8 sanningar/vanor/ovanor om dig själv
3. Utmana 8 personer i slutet av ditt inlägg
4. Skriv ett meddelande i de 8 personernas bloggar, så att de vet om utmaningen.



1. Jag är tidsoptimist och rätt så tankspridd. Om jag skulle vara på rätt plats i rätt tid först så tror jag att jag tagit fel på antingen tid eller dag eller både och. Är förvånad att jag ännu inte glömt bort att hämta eller lämna barnen på dagis.

2. Jag avskyr att sortera och hålla ordning på papper, kanske inte så bra när jag prenumererar på två dagstidningar och får mer än ett kilo handlingar i veckan. Brukar dock lyckas med att ha med mig rätt saker till rätt ställe.

3. Sjörövar Jennys sång från Brechts tolvskillings opera, Svansjön och Povel Ramels Ta av dig skorna var mina favoriter när jag var liten.

4. Är uppväxt på landet, men är trots det rädd för mörker, åska ormar grodor, paddor, getingar bland annat. Så rädd att jag får panik när åskan är nära, att jag inte vill gå i skogen eller ställen där det kan finnas ormar under den tiden av året ormarna är vakna, vill inte gå på gräsmattan på landet när det är paddor i närheten

5. Har haft en dobermann hund som inte tyckte om mörka personer, eller personer med ryggsäckar eller fladdrande kläder och visade det, inte så bra för en ungdomskanditat för SSU. Men jag hade Rör inte min kompis märke som kompensation.

6. När jag sitter på tråkiga möten eller föreläsningar brukar jag förställa mig vilken sorts hund människorna skulle vara...

7. Går fortfarande och tittar till barnen när de sover flera gånger varje natt.

8. Drömmer sanndrömmar ibland.

1 kommentar:

Anonym sa...

Och min favorit när jag var liten var Spartacus Gayanen...

Tycker fortfarande att den är lika bra....