lördag 7 februari 2009

Den som inte är med mig är mot mig, i alla fall är datorn mot mig nu, mina inlägg här försvinner och länkar bryts.

Det är helt oacceptabelt att det finns en utbredd rasism hos poliskåren, att chefer kan svära sig fria från ansvar när kränkande ord använts i polisutbildningen.
Ljudupptagningen från det som troligen är en piket buss i Malmö var mycket obehaglig att lyssna på.

Maud Olofsson hyllas i DN för sitt mod. Hon pekar med hela handen och paritet följer glatt efter, det är en stark ledare det. har vi hört det förut..
Vart tog den kritiska granskningen vägen?
Är det viktigaste i politiken att peka med hela handen och visa handlingskraft, eller är det att faktiskt fatta långsiktigt kloka beslut i efter en demokratisk process.

Vi ser hur peka med hela handens politik går genom alliansens styre som en röd tråd, FRA frågan, Kärnkraften.

Jag hade här tänkt lägga upp en länk från you tube med Tage Danielssons sannolikhetsmonolog, men efter tre misslyckade försök ger jag upp.
Kan dock varmt rekommendera att titta på den .

Nu ser jag att det börjar bli dags att utfodra hungriga barn...plocka leksaker som har en förmåga att sprida sig överallt i lägenheten, ta hand om tvätten och alla dessa tidningar och papper och handlingar...

Inga kommentarer: