måndag 29 december 2008

Igår hade jag förmånen att äta middag med några riktiga kruttanter. Värdinnan, 70 år ung, läser språk på uni, och är självklart bäst i klassen. En annan av tanterna en pigg 80 åring, kom nyligen ut med en ny bok.
Och den tredje tanten är fortfarande politiskt aktiv.

Jag berättade för henne om hur den moderate skolordföranden hanterade nedläggningen av Flygskolan, "först fattar vi beslut och sedan informerar vi."

Jag berättade för henne om snökaoset i Norrtälje och upphandlingen som gick snett, och om hur kommunalrådet gick ut i lokaltidningen och skällde på bussbolaget för att bussarna stod still, när det var blankis och snödrivor på vägarna.

Jag berättade också om att vi har en konsult på halvtid som kommundirektör och måste anställa en biträdande kommundirektör på heltid, och om att socialchefen slutade i protest, om att utbildningschefen och chefen för skolhälsovården också slutade i protest mot kommunledningen, om att kommundirektören fick sparken, och att man nu har en konsult som socialchef.

Jag tror inte att hon blev glad att höra att det är hennes partikamtater i moderaterna som styr i detta kaos.

1 kommentar:

Cath sa...

Haha... kan inte låta bli att dra på munnen när jag läser det du skrivit. Stackars er som lever i Himmeltäljes helvete men stackars tant, hoppas du inte orsakade några bestående men på dem...

Kram på dig