torsdag 11 december 2008

Det kom ett brev....

Det är en sån här dag då det är grått ute och man liksom inte kommer igång med något fast man har alldeles för mycket att göra.

Då dimper det ner i brevinkastet, ett brev från moderaternas lokale riksdagsledamot Göran Pettersson. Det kanske var den ilskeinjektion jag behövde för att riktigt komma i gång idag.

Göran Pettersson skriver i brevet att "regeringen fortsätter driva en politik som säkrar jobben som finns och skapar förutsättningar för nya".

Jag vet inte om Göran och jag lever i samma värld för jag hör i alla fall varje dag på nyheterna hur varsel duggar lika tätt som decemberregnet varje dag i vårt land.

Jag hör också alla röster som ropar på politiken, och alla de ekonomiska experter som säger att regeringen gör alldelles för lite.

Vidare skriver GP att " ett par där båda har medelinkomster, kommer efter årsskiftet att ha 2911 kr mer kvar varje månad". För det första undrar jag vad Göran P menar med medelinkomst. För det andra undrar jag vad som händer när han blir av med jobbet. För det tredje så undrar jag om GP räknat med de höjda a kasse avgifterna osv...

Sedan talar Göran P om hur viktig skolan är. Visst det låter ju bra, men borde inte Göran ha anständigheten att berätta att under den tid som han och hans parti styrt skolan i Norrtälje kommun har resultaten och kvaliteten i skolan försämrats så att Norrtälje kommun ligger i botten på listan. Göran Petterssons egen kommun och eget verksamhetsområde har misslyckats totalt.

Förskolan nämner Göran P också i sitt brev, borde du inte även där tala om att moderaterna i praktiken i alla fall i Norrtälje kommun sett till så att vi får allt lägre personaltäthet i förskolan...inte ett ord om detta nämner Göran i sitt brev.

Ingenstans nämner heller Göran Petterssom att han vill strama åt tyglarna och ge socialtjänsten hårdare koppel.

2 kommentarer:

Cath sa...

Försök nu med lite avslappning och tänk nu på annat. Som att svara på den utmaning jag utsatt dig för inne hos mig :)

Kram tjejen

Catarina sa...

Jag har också fått det där brevet. Och min sambo fick ett samma dag så då var det livat.