lördag 3 januari 2009

Det pågår en idédebatt på vissa s bloggar, tex på http://arvidfalk.se/2009/01/sossarnas-omojliga-fornyelse/

Detta är en del av en kommentar jag skrev på inlägget i Arvid Falk.

En förnyelse av socialdemokratin kanske skulle vara att faktiskt tala om de orättvisor som finns.
Att faktiskt vara i opposition mot orättvisor, närhelst de uppstår.
Att faktiskt ta ställning och stå på den lilla människans sida och inte vara ett med etablissemanget.
Att ställa frågor om hur global rättvisa, jämlikhet och jämställdhet ska kunna gå hand i hand med nationellt välstånd och en politik som gynnar de allra flesta.
Att beskriva hur rättvisa och solidaritet faktiskt är något som gynnar alla.

1 kommentar:

Erik Laakso sa...

Hej Hanna, tack för kommentaren på min blogg.
Jag ser att du använder plattformen "blogspot" och jag vet inte hur man lägger in bilder där men jag gör så att jag redigerar bilden så den får lämplig storlek för bloggen. Det gör jag i ett fristående bildredigeringsprogram. I mitt fall; photoshop men det fungerar även med paint eller paintshop eller vad man nu vanligen använder.

När bilden är redigerad så har jag i min plattform en möjlighet att ladda upp bilder direkt till inlägget och det borde du ha även i blogspot. Svårare än så ska det inte vara. Lycka till.